Pagina's

Volgers

zondag 15 mei 2011

1ste Warhammer figuur Ultramarine

Na een lange tijd niet meer aan de miniaturen gezeten te hebben, heb ik besloten om weer te beginnen. Vroeger schilderde ik LotR miniaturen en daarna WOII miniaturen. Ik heb een tijd getwijfeld en gepraat met wat mensen die ik ken. En vooral dankzij Gimli (Sander) heb ik een keuze kunnen maken. Dus dook ik in het Warhammer universum. Om te beginnen ging ik naar een Games Workshop in de buurt en haalde daar een starters doos met daarin, je raadt het al, Utramarines (deze).

Dit is de eerste Ultramarine die ik heb gemaakt:
Zoals te zien is hierboven is het werk nog wat slordig maar naar mijn mening is het zeker geen slecht begin. De ogen zijn helaas niet heel erg goed gelukt, veel rood is verkeerd terecht gekomen. Over het wapen ben ik wel redelijk tevreden, door eerst met chainmail te verven en daarna met badad black te washen lijkt het wapen ouder.

Hierboven is de pijl te zijn op zijn schouder die ik meerdere keren opnieuw heb moeten verven omdat ik uitschoot met wit of het omringende blauw.

 Hierboven is de backpack te zien van de ultramarine. Ik probeerde d.m.v. rood warmte te simuleren, dit lukte echter niet zo goed. voor de rest is de doodskop niet heel erg goed gelukt, en over de hele mini is de verf te dik, waardoor veel detail verloren is gegaan
En hier is de basis te zien. Ik heb eerst wat stukjes sprue gepakt en die erop gelijmd en vervolgens zand erop gestrooid. later heb ik ook nog gras toegevoegd. Deze basis was mijn eerste na lange tijd en daarom nogal slordig, zo zit er ook op de zijkant zand.

Over het algemeen dus niet heel erg ontevreden maar er is dus genoeg ruimte voor verbetering :P.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten