Pagina's

Volgers

zondag 15 mei 2011

1ste lizardman

Na lang nadenken welk universum ik zou kiezen, 40k of fantasy, en welk leger, ben ik samen met Jesper naar de Games Workshop en gaan kijken. Jesper was er al zeker van dat hij voor fantasy orks ging en ik wilde dus ook liever fantasy kiezen zodat we mogelijk later samen kunnen gamen. Eenmaal in de gamesworkshop aangekomen gingen we meteen kijken bij de miniaturen. Mijn oog viel na wat zoeken op de temple guard van de lizardmen. Ik heb verder gekeken naar de lizardmen en ik was erg onder de indruk van de verschillende miniaturen. Ik heb de lizardmen temple guards gekocht en heb uiteindelijk besloten om een lizardmen army te beginnen.

Dit is de eerste geverfde lizardman temple guard:
Zoals hierboven te zien is, ziet deze temple guard er toch best goed uit voor mijn eerste lizardman en 3e warhammer figuur. ik heb veel gespeeld met nieuwe techieken en nieuwe kleuren.
hierboven zijn de schedels te zien die bungelen aan het schild. Door ruw wit te schilderen en daarna met wit de highlights te zetten krijg je het bovenstaande effect.
De armorstukken van de lizardman wilde ik op het Inca goud laten lijken aangezien de lizardmen een beetje op het Inca volk. Het is niet helemaal gelukt maar des al niettemin ziet er het redelijk uit.
De speer/halbert (ik weet niet precies wat het is) heb ik op de dezelfde manier geprobeerd te verven als het armor. De vlaggen heb ik rood-wit-rood-wit geverfd, dit is een kleuren patroon wat ik misschien wil laten terugkomen in de rest van mijn leger.
Zoals te zien is bij de foto hierboven heb ik geprobeerd om de ribbels en de schubben op het lichaam van de lizardman te highlighten, dit heb ik gedaan d.m.v. te drybrushen. Het resultaat vind ik wat te licht en bij mijn volgende lizardman zal ik proberen dit wat subtieler te doen.

over het algemeen ben ik heel erg tevreden over mijn eerste lizardman temple guard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten